TOP
Service klantendienst
     

BELGIUM



Belang van Limburg

De Morgen


De Standard

Gazet van Antwerpen

Het Laatste Nieuws

La Libre Belgique

 
Nieuwsblaad

VRT  /  VRTNieuws

N-TV.DE

Deutsche Welle

West-D. Zeitung









 




"Service klantendienst Belgacom tart alle verbeelding"




Net nu topman en 'geldverslaafde' Didier Bellens van Belgacom in het oog van de storm staat, ondervond ook een inwoner van de Venstraat in Viersel een staaltje van de arrogantie bij de klantendienst van Belgacom.

"Sinds 25 oktober zat ik zonder internet, omdat men een technieker van Belgacom had gestuurd om een omschakeling te maken. Al jaren betaalde ik veel te veel voor een duur abonnement, waar ik niet eens een tiende van gebruikte. Daarom had ik gevraagd om een lager abonnement te krijgen", vertelt Hugo De Haeck. "De technieker knipte echter vrolijk de draden door en vermits het vijf uur 's avonds was en hij nog weg moest, adviseerde hij mij dat ik het door hem veroorzaakt probleem via de klantendienst moest laten oplossen."

Hugo De Haeck stuurde enkele mails, waar niet op gereageerd werd. "Ik heb dan elke dag geprobeerd, telefonisch via de klantendienst, een oplossing te krijgen. Een verantwoordelijke aan de lijn krijgen was echter uitgesloten. Telkens werd ik van het kastje naar de muur gestuurd of legde men gewoon de hoorn neer, na lange wachttijden van soms 45 minuten en procedures met de computerstem."


Probleem in 10 minuten opgelost

"Na vijf dagen zonder internet, uren aan de telefoon te verspillen, de nodige stress en met tussenkomst van de bureeloverste van de Belgacomcenter in Lier, heeft men dan toch op 29 oktober een tweede technieker gestuurd. In 10 minuutjes was mijn probleem opgelost. Hij vertelde me dat mijn gebuur ook vijf dagen zonder telefoon had gezeten."

Omdat de dame van het Belgacomcenter in Lier Hugo had gevraagd om even iets te laten weten over hoe en wat er gebeurd was maar De Haeck geen rechtstreeks nummer had van het Belgacom-center in Lier - "alles moet via het 0800-nummer" - belde hij 's morgens terug naar de klantendienst voor het nummer van de betreffende winkel in Lier. "Dat werd gewoon geweigerd, en toen ik aandrong omdat de dame het me zélf had gevraagd, gooide men de hoorn in."

Vijf dagen stress

"Ik heb vijf dagen vol stress gezeten. Deze minachtende mentaliteit naar de klant toe en de werking, getuigt van een mentaliteit die nog dateert uit de tijd toen Belgacom nog een ambtenarenbedrijf was. De arrogantie van de grote baas wordt wel degelijk gedeeld door het team van de klantendienst."

Waarschijnlijk klinkt deze Vierselse getuigenis veel mensen herkenbaar in de oren.

KMa
Foto: Belga

BRON: GAZET VAN ANTWERPEN


 


EUROPE

EU-NL